Depresyon Nedir? Nasıl Tedavi Edilir?

depresyon nedir, depresyon nasıl tedavi edilir

Depresif Bozukluk en sık görülen psikiyatrik hastalıklardandır. Depresyon tanısına varmamızı sağlayan bakış, kısa süreli uyaranlara olaylara anılara düşüncelere duygu olarak katılabilme yetimizi ifade eden duygulanım alanından çok uzun süreli ruh halimizi tarif eden “duygudurum” boyutuna odaklanır.

Burada kişide iki haftayı bulan günlerin hemen hepsinde ve neredeyse gün boyunca süren bir mutsuzluk ve neşesizlik hali söz konusudur. Ya da kişi öncesinden keyifle sürdürdüğü aktivitelere karşı ilgisini yitirmiş yaşamdan yeterince zevk alamamaktadır.

Kişide uyku iştah değişiklikleri olur, değersizlik, suçluluk düşünceleri gelişebilir. Halsiz yorgun hissedilebilir. Hareketler yavaşlayabilir, konsantrasyon güçlükleri yaşanabilir. Yeti yitimine yol açmanın yanı sıra intihar düşünce ve hatta davranışlarının belirmesine yol açarak yaşamı tehdit edici bir boyuta varabilir.

Görüldüğü üzere sadece duygu alanı değil, bilişsel fonksiyonlar da etkilenir. Kişinin gündelik yaşam olaylarına karşı davranış ve tutumlarında ciddi değişiklikler olur.

Bu sık görülen hastalık fiziksel sağlık sorunlarına, ilaç kullanımlarına bağlı gelişebileceği gibi stres verici yaşam olaylarına ikincil de ortaya çıkabilir. Kadın olmak, yoksul olmak, işsizlik, göçmen olmak depresyon görülme sıklığını arttıran sosyal nedenlerdir.

Hastalık tek bir atak halinde gözlenebileceği gibi sıklıkla ve özellikle yeterince tedavi edilmediği durumlarda yaşam boyu ataklar halinde izleme, yineleme eğilimi gösterir.

Depresif bozukluk, nedenlerinden bağımsız olarak biyolojik kökenli bir hastalık olup mutlaka psikofarmatrop ilaçlarla tedavi edilmesi gerekir. Bu ilaçlar çeşitli terapi yöntemleri ile desteklendiğinde iyilik halinin sağlanması daha hızlı ve kalıcı olacaktır. Sağlıklı beslenme, düzenli egzersiz, orman yürüyüşleri gibi uygulamaların depresif semptomları azalttığı bilinse de tedavide tek başına yeterli olamazlar.

Son haftalarda günlerin çoğunda mutsuzluk, isteksizlik keyif alamama gibi yakınmalarınız var ve bu durum günün büyük bir kısmında böyle devam ediyor ise bir psikiyatriste başvurmak ruh sağlığınızın korunması ve iyileştirilmesi adına önemli bir adım olacaktır.

Önceki İçerikPsikiyatrist ile Psikolog Arasındaki Farklar Nelerdir? Hangisine Başvurulmalıdır?
Sonraki İçerikPsikoterapi Mi? İlaçla Tedavi Mi?